Alla inlägg under oktober 2016

Av tabbi - 31 oktober 2016 23:44

Hälsade lillens gudmor i dag.
En stund babblade lite om olika saker men kändes att jag bara behövde prata lite om det.
Går ej in på detaljer för det känns för privat.
Väl hemma sen blev det en promenad med lillen som sov i vagnen.
Sen till föräldramötet som var i dag och mitt första föräldra möte också var detta.
Kändes ganska nervöst också samtidigt och samtidigt inte men så här man gör sig av med sin sociala fobi att man måste utmana sig själv.
Men det gick bra i allafall .
Och i morgon blir det gym och fortsatt städning inne hos mig och så att sonen också får ha en liten hörna har inte hunnit med detta som sagt ännu.
Men nu när vi är friska och han går på dagis så.

Tog 2 höst bilder från åkeshovs station när jag stog och vänta.
Kanske sista höst bilderna sägs
Ska nu börja snöa i morgon.

Av tabbi - 31 oktober 2016 00:55

Tog mig förnuftet i dag och bestämde
Mig för att ta och gå igenom i alla mina möbler jag har.
Skrivbord byrån skåpet etc etc
Hade en massa som skulle slängas.
Äckligaste var nog när jag hitta
2 år gammal choklad bit med andra
Ord efter gradiviteten.
Ska göra en liten omplacering av saker har jag tänkt mig tills min
Älskade son har blivit lugnare med att
Bara ta saker och slänga på golvet.?
En liten sväng ut blev det på eftermiddagen med sonen också
Som var otroligt pratglad.

Ej klart torka/dammsuga ska göras och sen planera mera i hyllan byrån
Och mer än detta.

Av tabbi - 30 oktober 2016 00:35

Vackert väder i dag men ont i halsen när jag vaknade.
En promenad upp till Fridhemsplan handla gröt till lillen och frukost bröd cheddarost och Philadelphia ost laktosfri mjölk till mig.
Men underbart väder ????????
Och rätt varmt också har det vart tyckte jag också.
Packade in lite bebis kläder till min vännina som är i vecka 23 eller närmare har 2 vänninor som nu är det en killkompis fru och sen barndoms kompis också.
Prata med en kompis i telefon också om det ena till det andra.

Efter ha tvätta håret !

Tuggade tuggummi som gjorde att jag ser såkonstig ut

Av tabbi - 29 oktober 2016 00:40

Syrran åkte hem men tyckte det bara var trevligt ha henne här umgås med systersonen som aldrig gör.
Efter det for vi till Ikea jag och min mamma.
Medan hon kollade på säng/madrass så passade jag på att se på paxskåp också som jag nu har vela ha hur länge som helst.
Kommer säkert bli 2.
Tog några bilder på dom som jag kan tänka mig att ha.

Men lovade ta bilder på mitt löstäcke/sängöverkast som jag nu har gjort.

Halvvägs nu

Typ så här jag vill ha det i alternativ 1.

Alternativ till skjutdörr 1

Alternativ 2. ( det som syns i bakgrunden är skåpet som stog på andra sidan ena skjut dörren är en spegel )

Att ha i lådan men till mitt skriv bord för att ha make up produkter.
Och sen en till men för andra saker.

Funderar på den sängstomen med en slinga bakom.

Denna bakom hela stomen på sängen.

Att ha i köket

Att ha lillemans skor i och som inte står på golvet o tar onödigt plats.

Sen hm för att kolla på väskor denna är alternativ 1

Alternativ 2 samma modell .

Ananasgubbar vad det nu kan vara var lite feg för att köpa dom.

Skämde bort mitt ansikte med en ansiktsmask.

Av tabbi - 28 oktober 2016 00:53

Min syster kom in till mig och kramade om mig en stund inte ofta jag får vara med att hon kröp ner sängen o gav mig syster kramar också.
Låter för jävlig och hur snuvig som helst ? men men får stå ut med detta som sagt.
Har i dag kämpa med mitt säng överkast som jag håller på mig nu är jag i allafall klar med det 3.e nystanet och starta på det 4.e nu.
Detta säng överkast ska till mitt hus i Finland har jag bestämt mig så lite mera glada färger kommer dit.
Det är ju mest vit soffa och klädskåp köksbordet brunt och arbetsbänk i köket är svart.
Så nån färg plupp behövs förhoppningsvis klar nästa år hoppas jag.
Annars har jag inte gjort något så mycket än detta.
Fört lillen till förskolan och min mamma fick gå BVC hon mådde bättre i allafall.
Fick sms av så kallad falsk farmor i mina ögon.
Jag är ju rätt tuff mot pappan han har ju 100% förståndshandikapp och 100% autism. Men har ej med det o göra att jag vissar min tuffa sida mot han.
Sen 100% opålitlig också i mina ögon och många andras han har försökt ta livet av sig bevisat det för mig som kom in när han var på väg .
Slagit mig 2 gånger ja det är mycket.
Så mitt krav angående honom är det att ses utomhus på parklek så sonen får leka under tiden än bara sitta stilla.
Men vet att jag ignorerar honom som sist och gjort.
Men sen kommer det ta ett tag innan han får träffa honom igen.
Så han har övervakning på sig
Under tiden.

( nu ska jag sova i alla fall lägger upp bilden på över kastet i morgon när jag har fått in lite mer av det 4.e nystanet )

Av tabbi - 26 oktober 2016 23:19

Mötet i dag var förutsäg bart för min del kände att det var ganska mycket sårande saker som skulle dyka upp.
Var ganska arg helt ärligt känsliga frågor som sagt.
Så gnällde ganska mycket på detta när vi var klara.
Blev också en sen promenad min pappa också
Men jobbigaste är nog att jag är så snorig igen så det heter duga.
Pratade med sonens gudmor i dag som jag antar hörde hur bedrövlig jag lät också.?
Så sonen var också nu på förskolan i dag hade vart lite tillbaka dragen också men god aptit.

Förkylda jag önska att jag hade haft lite mer cc cream på mig så man inte behövde se dessa blämmor.

Av tabbi - 26 oktober 2016 00:17

Vaknade ungefär åtta halv nio i dag.
Valde att ha lillen hemma han var väldigt snorig.
Men i morgon så, ska han till dagis.
Tog en promenad vid fredhäll bland annat renoverades vid essingeleden och av farten till Kristineberg.
Vädret har ej vart roligt alls bara ??? hela dagen här har det vart också.
Ringde min vänninas dietist också som jag fick nr av.
Och sen till min pt också.
Och vad hände nu på kvällen jag har nu fått tillbaka förkylningen ? klia i näsan och nysigt som bara den.
Och i morgon så blir det möte ? om man orkar det nu så klart min mamma har ju också blivit dålig.

Man ser hur trött jag är vart hela dagen också.

Av tabbi - 25 oktober 2016 00:52

Kom upp 10:00 ? men skulle vara 09:30.
Och nu när lilleman äntligen är frisk så är det bara ändra till halv åtta igen nu då.
Snart kommer det bli mera av en träningsblogg mat det här och.
Ska nu ta mig samman med träning/kost med tanke på att jag ska ta hjälp av dietist laga egen mat få tips råd också.
Och tog en bild i dag med mått band på magen ( ej från brösten) men magen ( har trosor på mig) men blir skönt nu att få komma igång igen med gymmet också promenader också.
Och sen mat/kosten få kanske laga eget också.

Sist jag tog mått var ungefär 1 månad sen)
Och 24/10 oktober har det sjunkit med c:a 7-8 cm.
Men nu blir det att ta vikten på
Allvar också.

Presentation

Är en glad ensamstående mamma till en underbar son, älskar det mest i livet från tränings till resor och mycket mera

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards